Krovinių tvirtinimo efektyvumas priklauso nuo krovinio rūšies. Efektyvus krovinių tvirtinimas prasideda nuo teisingo, prekių transportavimui pritaikyto krovinio įpakavimo, tinkamo pakrovimo, sukrovimo į krūvą ir pritvirtinimo. Gabenti galima tik gerai įpakuotas ir tinkamai pritvirtintas prekes.

Kokios jėgos veikia gabenamą krovinį

Esant įprastoms važiavimo aplinkybėms (tam priskiriama stiprus stabdymas, greitėjimas, išvengimo ma-nevrai ir blogos kelio dangos sąlygos), krovinį veikia didžiulės jėgos.


Pavyzdys: 0,5 G į šoną reiškia, kad 10 t svorio krovinys gali spausti tentą iki 5 t jėga: 0,5 G = 50 % svorio.

Jėgų įtaka kroviniui kelių transporte

Jėgų įtaka kroviniui kelių transporte

Jėgų įtaka kroviniui kombinuotame eisme

Kombinuotas transportas Kombinuotas transportas

Dėl vagonų stumdymo stotyse ir ritinėjimo judesių laivuose krovinį veikia didesnės jėgos nei važiuojant gatvėmis.


Dėl to, pervežant kombinuotame eisme, būtinos didesnės krovinio tvirtinimo priemonės:


  • Kadangi puspriekabės vagone gali būti pakrautos ir prieš važiavimo kryptį, krovinį būtina apsaugoti ir nuo nuslydimo atgal.
  • Atkreipkite dėmesį į optimalų svorio paskirstymą priekaboje, venkite krovinio svorio centro priekyje arba gale.
  • Prieš kiekvieną perdavimą terminale (uoste) arba kiekvieną kartą perimdami puspriekabę dar kartą patikrinkite, ar krovinys pritvirtintas teisingai (pavyzdžiui, pakankamai įtempti įtempimo diržai).

Jėgų įtaka kombinuotame eisme – traukinys

Jėgų įtaka kombinuotame eisme – traukinys Jėgų įtaka kombinuotame eisme – traukinys

Jėgų įtaka kombinuotame eisme – laivas

Jėgų įtaka kombinuotame eisme – laivas Jėgų įtaka kombinuotame eisme – laivas

Krovinio tvirtinimo rūšys

Kinematinis krovinio jungimas

Jeigu naudojamas kinematinis krovinio jungimas, krovinys kraunamas tiesiogiai ir nepaliekant jokių skylių prie krovinių patalpos ribų (pavyzdžiui, priekinės sienos, šono, rungo ir kt.).
Kinematinis krovinio jungimas XL puspriekabėms laikomas ypač efektyviu krovinio tvirtinimo metodu.
Jei tai dėl krovinio struktūros neįmanoma, kinematinis jungimas galimas naudojant įtempimo diržus ir pagalbines priemones. Kinematinis krovinio tvirtinimo metodas įtempimo diržais yra, pavyzdžiui kryžminis tvirtinimas ir tvirtinimas su įtempimo diržais, priekinis arba užtvarinis surišimas.

Dinaminis krovinio tvirtinimas

Jeigu naudojamas dinaminis krovinio tvirtinimas, krovinį tvirtinant žemai, padidinama krovinio svorio jėga ir tokiu būdu užtikrinamas didesnis krovinio saugumas.
Dinaminis krovinio tvirtinimas: Rišant žemai, kuo mažesnis kampas, tuo labiau mažėja diržų įtempimo galia

Kombinuotas krovinio tvirtinimas

Krovinį tvirtinant kombinuotai, kombinuojami kinematinio ir dinaminio tvirtinimo būdai. Krovinys, pavyzdžiui, kraunamas prie priekinės sienos ir kinematiškai bei dinamiškai tvirtinamas įtempimo diržais. Šis krovinio tvirtinimo metodas dažnai naudojamas praktikoje.
Apsauga dalyvaujant kombinuotame eisme – pirmyn, į šoną ir atgal, naudojant neslystantį padėkliuką
Čia pateikti paveikslėliai yra simboliniai paveikslėliai. Informaciją su konkrečiais praktiniais pavyzdžiais pagal EN 12195-1 apie įvairius krovinio tvirtinimo metodus įvairioms produktų gausite ją tiesiogiai iš kontaktinio asmens.

Vaizdo klipas "Krovinio tvirtinimo būdai"

Krovinio tvirtinimo būdai play
True
http://www.lkw-walter.lt/-/m/images/lkw/transportunternehmer/lkw-walter-video-arten.jpg

Įtempimo diržai ir pagalbinės krovinių tvirtinimo priemonės

Veiksmingo krovinio tvirtinimo pagrindas yra pakankamas tvirtinimo priemonių (įtempimo diržų, kampų apsaugų, neslystančių kilimėlių) kiekis ir nepriekaištinga jų būklė.
Įtempimo diržas su ilgu terkšlės svertu Įtempimo diržas su ilgu terkšlės svertu Įtempimo jėgos matavimo prietaisas Įtempimo jėgos matavimo prietaisas

Įtempimo diržai ir įtempimo jėgos matavimo prietaisas

Įtempimo diržai pirmiausia skirti krovinio pritvirtinimui prie transporto priemonės, kad krovinys nejudėtų ir išlaikytų formą. Krovinį tvirtinant žemai, didėja sunkio jėga ir krovinys geriau pritvirtinamas. Pagrindinis skirstymas:

  • Trumpos terkšlės sverto įtempimo jėga – apie 350 daN (kg)
  • Ilgos terkšlės sverto įtempimo jėga – apie 500 daN (kg)

Įtempimo jėgos efektyvumas iš esmės priklauso nuo to, su kokia jėga įtempimo diržas įtempiamas terkšlės pagalba. Todėl tik įtempimo jėgos matavimo prietaisu galima nustatyti efektyvią įtempimo jėgą.

Vaizdo klipas "Įtempimo diržųtvirtinimas"

Įtempimo diržųtvirtinimas play
True
http://www.lkw-walter.lt/-/m/images/lkw/transportunternehmer/lkw-walter-video-spanngurte.jpg

Pagalbinė priemonė: neslystantys kilimėliai ir kampų apsaugos

Neslystantys kilimėliai iš esmės didina trinties koeficientą. Tačiau ši savybė krovinių tvirtinime yra naudinga tik su kai kuriais produktais. Naudojant neslystančius kilimėlius su kitais produktais, jų poveikis gali būti neigiamas (pvz. nuo paletės nuslydusios prekės)


Kampų apsaugos ne tik apsaugo krovinį ir įtempimo diržą, bet taip pat pasitarnauja kaip efektyvi pagalbinė krovinių tvirtinimo priemonė. Jos tolygiai paskirsto įtempimo jėgą.


Užsiregistruokite dabar ir tapkite partneriu!

Daugiau informacijos tema „krovinio tvirtinimas“ prieinama tik partneriams.
Užsiregistruokite dar šiandien ir pasinaudokite bendradarbiavimo privalumais!
^ - Top

Ši interneto svetainė naudoja slapukus, kad vartotojas galėtų kuo geriau naudotis šia svetaine. Naudodamiesi šia interneto svetaine, sutinkate su slapukų išsaugojimu. Daugiau informacijos rasite: Naudojimo sąlygos