Krovinių tvirtinimo efektyvumas priklauso nuo krovinio rūšies. Efektyvus krovinių tvirtinimas prasideda nuo teisingo, prekių transportavimui pritaikyto krovinio įpakavimo, tinkamo pakrovimo, sukrovimo į krūvą ir pritvirtinimo. Gabenti galima tik gerai įpakuotas ir tinkamai pritvirtintas prekes.

Krovinio tvirtinimo rūšys

Kinematinis krovinio jungimas

Kinematinis krovinio jungimas: Apsaugojimas padėklais važiavimo kryptimi Kinematinis krovinio jungimas: Apsaugojimas padėklais važiavimo kryptimi

Jeigu naudojamas kinematinis krovinio jungimas, krovinys kraunamas tiesiogiai ir nepaliekant jokių skylių prie krovinių patalpos ribų (pavyzdžiui, priekinės sienos, šono, rungo ir kt.).
Kinematinis krovinio jungimas XL puspriekabėms laikomas ypač efektyviu krovinio tvirtinimo metodu.


Jei tai del krovinio strukturos neimanoma, kinematinis jungimas galimas naudojant itempimo dirzus ir pagalbines priemones.

Krovinio dinaminis tvirtinimas prie grindų diržais Krovinio dinaminis tvirtinimas prie grindų diržais

Dinaminis krovinio tvirtinimas

Jeigu naudojamas dinaminis krovinio tvirtinimas, krovinį tvirtinant žemai, padidinama krovinio svorio jėga ir tokiu būdu užtikrinamas didesnis krovinio saugumas.


Tai pasiekiama, pvz., tvirtinant prie grindų įtempimo diržais.

Krovinio kinematinio ir dinaminio tvirtinimo derinimas Krovinio kinematinio ir dinaminio tvirtinimo derinimas

Kombinuotas krovinio tvirtinimas

Krovinį tvirtinant kombinuotai, kombinuojami kinematinio ir dinaminio tvirtinimo būdai. Krovinys, pavyzdžiui, kraunamas prie priekinės sienos ir kinematiškai bei dinamiškai tvirtinamas įtempimo diržais. Šis krovinio tvirtinimo metodas dažnai naudojamas praktikoje.


Čia pateikti paveikslėliai yra simboliniai paveikslėliai. Informaciją su konkrečiais praktiniais pavyzdžiais pagal EN 12195-1 apie įvairius krovinio tvirtinimo metodus įvairioms produktų gausite ją tiesiogiai iš kontaktinio asmens.

Vaizdo klipas "Krovinio tvirtinimo būdai"

Krovinio tvirtinimo būdai play
True
http://www.lkw-walter.lt/-/m/images/lkw/transportunternehmer/lkw-walter-video-arten.jpg

Krovinių tvirtinimo fizikiniai pagrindai

Jėgų įtaka kroviniui kelių transporte

Esant įprastoms važiavimo aplinkybėms (tam priskiriama stiprus stabdymas, greitėjimas, išvengimo ma-nevrai ir blogos kelio dangos sąlygos), krovinį veikia didžiulės jėgos.


Pavyzdys: 0,5 G į šoną reiškia, kad 10 t svorio krovinys gali spausti tentą iki 5 t jėga: 0,5 G = 50 % svorio.



Jėgų įtaka kroviniui kelių transporte

Trinties koeficientas µ (miu)

 

Kai krovinys stovi ant krovinių platformos, tarp krovinio ir puspriekabės dugno atsiranda trintis, kurią nusako trinties koeficientas. Pagal jį apskaičiuojamas krovinio slinkimasis ir reikalingas įtempimo diržų kiekis.

Įtempimo diržai ir pagalbinės krovinių tvirtinimo priemonės

Veiksmingo krovinio tvirtinimo pagrindas yra pakankamas tvirtinimo priemonių (įtempimo diržų, kampų apsaugų, neslystančių kilimėlių) kiekis ir nepriekaištinga jų būklė.
Įtempimo diržas su ilgu terkšlės svertu Įtempimo diržas su ilgu terkšlės svertu Įtempimo jėgos matavimo prietaisas Įtempimo jėgos matavimo prietaisas

Įtempimo diržai ir įtempimo jėgos matavimo prietaisas

Įtempimo diržai pirmiausia skirti krovinio pritvirtinimui prie transporto priemonės, kad krovinys nejudėtų ir išlaikytų formą. Krovinį tvirtinant žemai, didėja sunkio jėga ir krovinys geriau pritvirtinamas. Pagrindinis skirstymas:

  • Trumpos terkšlės sverto įtempimo jėga – apie 350 daN (kg)
  • Ilgos terkšlės sverto įtempimo jėga – apie 500 daN (kg)

Įtempimo jėgos efektyvumas iš esmės priklauso nuo to, su kokia jėga įtempimo diržas įtempiamas terkšlės pagalba. Todėl tik įtempimo jėgos matavimo prietaisu galima nustatyti efektyvią įtempimo jėgą.

Vaizdo klipas "Įtempimo diržųtvirtinimas"

Įtempimo diržųtvirtinimas play
True
http://www.lkw-walter.lt/-/m/images/lkw/transportunternehmer/lkw-walter-video-spanngurte.jpg

Pagalbinė priemonė: neslystantys kilimėliai ir kampų apsaugos

Neslystantys kilimėliai iš esmės didina trinties koeficientą. Tačiau ši savybė krovinių tvirtinime yra naudinga tik su kai kuriais produktais. Naudojant neslystančius kilimėlius su kitais produktais, jų poveikis gali būti neigiamas (pvz. nuo paletės nuslydusios prekės)

Kampų apsaugos ne tik apsaugo krovinį ir įtempimo diržą, bet taip pat pasitarnauja kaip efektyvi pagalbinė krovinių tvirtinimo priemonė. Jos tolygiai paskirsto įtempimo jėgą.

LKW WALTER įmonės standartinė įranga pervežimo metu yra 20 įtempimo diržų. Neslystantys kilimėliai ir kampų apsaugos nėra įtrauktos į standartinės įrangos sudėtį. Priklausomai nuo jų naudojimo pobūdžio, klientas pats turi nuspręsti, kokio gaminio su kokiomis savybėmis jam reikia.

Atsakomybės krovinių tvirtinimo srityje

CMR

CMR konvencija yra svarbiausias teisinis pagrindas įgyvendinant tarptautinius transportus, ji taip pat nustato atsakomybes krovinių tvirtinimo srityje.


17 straipsnio 4 pastraipos b ir c

Vežėjas atleidžiamas nuo atsakomybės tuo atveju, kai krovinys prarandamas ar sugadinamas dėl ypatingos rizikos, kuri susijusi su viena ar keliomis toliau išvardytomis aplinkybėmis:

  1. krovinys, kuris pagal savo savybes netinkamas vežti jo neįpakavus ar blogai įpakavus, nes gali būti prarastas ar sugadintas, buvo neįpakuotas arba blogai įpakuotas.
  2. jei krovinį pakrovė, perkrovė, sudėjo ar iškrovė krovinio siuntėjas, gavėjas ar trečiasis asmuo, veikiantis siuntėjo ar gavėjo vardu.
Atsakomybės krovinių tvirtinimo srityje

Atsakomybę už krovinio tvirtinimą reglamentuoja įvairios teisės normos. Iš esmės krovėjas (su kroviniais dirbantys darbuotojai) ir vežėjas (vairuotojas) dalinasi atsakomybe už tinkamą krovinio tvirtinimą.


Saugus pakrovimas pervežant

  • Krovinys ir jo įpakavimas turi būti tinkamos būklės ir tinkami transportavimui (stabili pakuotė).
  • Naudojami padėklai ir kitos pagalbinės krovimo priemonės turi būti techniškai geros būklės.
  • Krovinys turi būti sukrautas ir pritvirtintas taip, kad negalėtų nuslysti, nebūtų sugadintas ir negalėtų nuvirsti ar iškristi iš transporto priemonės.

Saugus pakrovimas eksploatuojant

  • Leistino bendro svorio laikymasis
  • Leistinos ašies apkrovos laikymasis
  • Leistinų transporto priemonės su kroviniu išmatavimų laikymasis
  • Krovinių tvirtinimo priemonių, kurių buvo imtasi, patikrinimas kelyje, ar efektyvios ir, pvz., pakartotinis tvirtinimo priemonių įtempimas
  • Neturi būti trikdomas transporto priemonės veikimas (krovinio sukrovimas į vieną šoną, per daug į priekį)

Krovinių tvirtinimo standartai

Europos standartai EN galioja visoje ES. Jais remiantis vienodas ir tinkamas krovinių tvirtinimas tapo tarptautiniu standartu.

Mūsų srityje galiojantys dažnai naudojami standartai:

  • DIN EN 12195-1:2014 Tinkamo krovinių tvirtinimo būdo nustatymas
  • DIN EN 12642 Transporto priemonės kėbulai (L / „įprasta“ ir XL puspriekabė)
  • DIN EN 12640 Tvirtinimo taškai (pvz., tvirtinimo kilpų laikomoji jėga ir išdėstymas)
Kombinuotas transportas Kombinuotas transportas

Krovinio tvirtinimas kombinuotame eisme

Kombinuotame transporte reikia krovinį tvirtinti taip, kad būtų apsaugotas nuo nuslydimo dėl didesnio jėgos poveikio į abi važiavimo kryptis (traukinys - 1 G) ir į šoną (keltas 0,7 G). Transportavimo traukiniais metu puspriekabės ir nukeliamieji kėbulai pakraunami į vagonus tiek važiavimo kryptimi, tiek prieš ją.

XL puspriekabės palyginimas su standartine puspriekabe

Priešingai nei standartinė puspriekabė, XL puspriekabės savybės, pvz., sustiprinta priekinė siena, tvirtas kėbulas ir sustiprinti šoniniai tentai, teigiamai prisideda prie krovinio tvirtinimo. Mūsų nuosavą kranu keliamą parką sudaro tiktai XL puspriekabės.

Krovinių tvirtinimo srities specialistai

Krovėjas atsako už saugų sukrovimą ir tvirtinimą pervežant, nes jis pažįsta prekes ir įpakavimą!


LKW WALTER nesuteikia JOKIŲ specialisto patarimų ir NEKONSULTUOJA kliento bei pakrovėjo krovinių tvirtinimo priemonių tema!


Tinkamas krovinių tvirtinimas priklauso nuo prekės savybių ir įpakavimo. Todėl asmeniškai pasitarkite su krovinių tvirtinimo specialistais apie Jūsų gaminį.

  • TÜV
  • DEKRA
  • ÖAMTC
  • Europos Komisija
  • Draudimo specialistai
  • Konsultacijų įmonė Krovinių tvirtinimas
^ - Top

Ši interneto svetainė naudoja slapukus, kad vartotojas galėtų kuo geriau naudotis šia svetaine. Naudodamiesi šia interneto svetaine, sutinkate su slapukų išsaugojimu. Daugiau informacijos rasite: Naudojimo sąlygos